גבייה מסרבני תשלום

בכל בניין יש את הסרבן התורן, זה שמתיש את חברי הוועד, תמיד בדיוק מזמין פנקס שיקים או שבכלל לא מבין על מה וכמה צריך לשלם ובא בדרישות שונות ומשונות או טוען לעצם חוקיות ההחלטה לגבייה והכל בניסיון להתחמק ולעכב את התשלום.

חברי הוועד מצידם לא רוצים עימותים והתשלום מתעכב ונושא זה תמיד מטריד את מנוחתם, במיוחד שניהול בניין זה דבר דינאמי ותמיד צריך שבקופת הוועד תהיה רזרבה ליום סגריר ולמנוע מצבים של גבייה בהולה כל פעם שמתקלקל אלמנט או מערכת כלשהי בבניין.

דברים אלה מקבלים משנה תוקף אם יש איסוף מיוחד להחלפת דלת כניסה, אינטרקום, עבודת ביוב גדולה, שיפוץ חלקי או כללי ואז יש לנציגות הבית התחייבות להעביר לבעלי מקצוע תשלומים בזמנים שנקבעו מראש והכסף של הסרבן תמיד יהיה חסר ויעכב את העברת התשלומים.

כעו"ד שניהל מחלקה משפטית בחברת ניהול שניהלה מעל 100 בניינים באמת שפגשתי כבר את כל הטיפוסים השונים, אני יודע לבחון את חוקיות ההחלטה לגבייה ולפעול לגבייה מסרבני התשלום ובדרך זו גם למלא את קופת הוועד הריקה וגם להיות הגורם המקצועי שיוצר חיץ בין חברי הוועד לדייר הסרבן ואז הדברים נעשים בצורה מקצועית וללא משוא פנים.